Dag 15 - zaterdag 18 juli - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu Dag 15 - zaterdag 18 juli - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu

Dag 15 - zaterdag 18 juli

Door: Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juli 2015 | Canada, Vancouver

Zaterdag 18 juli
Wat zullen we doen, doorrijden of een relaxdagje op een camping aan het strand, goeie plek, mooi weer, wasgelegenheden en een zwembad. We blijven. Ff nix, een beetje doorplannen en verder een mediterrane vakantie, ff luieren.
Paul, Axel en de jongens gaan karten rond het middaguur op Saragota speedway(wereldberoemd). We komen daar aan op de oval van 600 meter. We worden opgevangen door professionals van 15 jaar oud en zien de wat verouderde benzine karts waar ogenschijnlijk best gang in zit. We betalen het astronomische bedrag van 12 dollar pp(ongeveer €10) en kunnen 10 rondjes pp op de 3/8 mile baan knallen. Helmen op, brillen op, korte broek en slippers. Het startschot valt, wat blijkt, de karts van de kids zijn naar beneden bijgesteld zodat Axel en Paul 60 km p/u gaan en de rest resp 30 of 40 km. Van een race is geen sprak, wel leuk maar niet wat we verwachten. Toch lekker 10 minuten kunnen knallen.
Doorgereden naar een allround store genaamd Canadian Tyre. Nick heeft een mini basketbal basket gekocht, Jur oortjes en een riem. Daarnaast nog wat water en een balletje voor in het zwembad gescoord.
De meiden waren druk met de was en de voorbereiding voor de komende dagen. We zitten een beetje in een deadlock, wat willen we nog zien, doen, wie neemt het initiatief. Met elkaar gaat het top. We besluiten om morgen naar Ucluelet/Tofino te rijden, een camping te boeken en de mooie omgeving te verkennen, er is genoeg te doen. Daarna nog 3 dagen op Vancouver Island waarna we de overtocht maken naar het vaste land.