Dag 19 - woensdag 22 juli - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu Dag 19 - woensdag 22 juli - Reisverslag uit Victoria, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu

Dag 19 - woensdag 22 juli

Door: Sandra en Paul

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juli 2015 | Canada, Victoria

Woensdag 22 juli
De dag gestart met een bezoekje aan het Tourist Information Centre om te horen of er mooie trails te lopen zijn in het Goldstream Provincial Park.
We besluiten een deel van de Goldriver trail te lopen. Als we rustig zijn is er een reele kans om wild tegen te komen. We starten de trail vol goede moed en het blijkt een aardige klim omhoog te zijn. We komen aan bij een bijna lege waterval maar kunnen toch mooie plaatjes schieten. We vervolgen onze weg omhoog en komen uit bij een verlaten spoorbrug die ongeveer 60 meter boven het dal uittoornd. Zonder hekken en bescherming lopen we over de brug, een mooi vergezicht.
We vervolgen onze tour naar de goudmijn die we uiteindelijk na 1 uur vinden, deze is grotendeels volgestort, valt wat tegen. We lopen binnen 1 uur weer terug naar de camper.
We eten in de buitenlucht de lunch en vervolgen de reis naar de hoofdstad van Vancour Island, Victoria. We willen het Empress hotel bezichtigen. Het parkeren in de stad blijkt een lastige opgave, alles is beschikbaar voor de lokale bewoner, parkeerplaatsen zijn vol danwel niet geschikt voor campers. Uiteindelijk vinden we wat aan de rand. Na een loopje van ongeveer 20 minuten komen we bij het hotel aan en hebben een mooi uitzicht op de haven en haar watertaxis en watervliegtuigen. We lopen verder de stad door via het smalste winkelstraatje ter wereld, zo’n 1,5 meter breed en 80 meter lang.
Het is inmiddels 16:30 uur, nu nog opzoek naar een camping. Axel wil nog een winkel in en wij gaan vast op zoek en op reis. Het campingboek en de TomTom helpen ons op weg en we komen uiteindelijk rond 17:45 uit bij de Beachcomber een camping aan het strand. Ff borrellen en eten maken, hamburgers, speklappen, sla en gepofte aardappels. Open vuur en bbq-en is nog steeds verboden. De jongens wassen af. Een Fries sprekende jongen komt aanlopen en vraag of ze een potje willen voetballen. Uiteindelijk doen alle mannen mee, 4:4. Eindstand 5-4 voor Axel, Koen, Nick en een Fries(Figo).