Dag 17 - Maandag 20 juli - Reisverslag uit Tofino, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu Dag 17 - Maandag 20 juli - Reisverslag uit Tofino, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu

Dag 17 - Maandag 20 juli

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juli 2015 | Canada, Tofino

Maandag 20 juli
Vlak voordat we vertrokken liep er opeens 2 herten over het pad bij onze camper. 09:30 uur vertrokken van de Camping(Surf Junction) en op weg naar Ucluelet voor een vuurtoren trail van 2,6 km. Paul, Nick, Jur, Koen en Mees gingen niet over het pad maar over de rotsen want ze dachten een dierengeluid te horen(zeekoe oid). Ze wilden hem zien, het bleek uiteindelijk een boei in zee te zijn die de geluiden produceerde, wel een mooi loopje over de rotsen, mosselbanken, zeesterren en schelpen kunnen aanschouwen.
Waren klaar om 12:00 uur en op weg naar 1 van de mooiste stranden van West Canada, Long Beach. Wat een mooi strandparadijs had moeten zijn bleek door het mindere weer, sochtends wat regen en bewolking, een zandstrand te zijn zoals we deze ook in nederland hebben. Ze zijn hier qua strand niet zo verwend als in nederland. Wat wel opviel was de hoeveel aangespoeld hout en bomen. Deze blijven gewoon liggen totdat het is weggerot, het is een prima voedselbron voor de natuur.
Niet gaan golfsurfen maar wel lekker op het strand gezeten en gegeten, gevoetbald en het water in met luchtbed in de golfen.
om 16:00 uur naar Tofino waar we doorheen hebben gelopen en gegeten. 3x blockparty(spareribs, kip en pulled pork, boerenkool met spek, cornbread, watermeloen en frites voor 2 personen). Op zijn Canadees vet en veel. Axel en Linda had een romantische zalmschotel, deze viel qua hoeveelheid in het niet met onze gerechten. Na wat gemopper van Axel hebben wij het overschot van ons met Axel en Linda gedeeld.
Om 18:30 uur in de auto naar camping in Sproat Lake, een rit van 110 km. Via steile en bochtige wegen, het schiet niet op. Om 20:45 uur waren we bij de campground maar deze bleek vol. De parkwachter zei dat we op de parkeerplaats konden staan en gebruik konden maken van WC en douche, en dat voor het schappelijke bedrag van 25 dollar. Sandra was misselijk, meteen onder de douche, de dag van morgen doorgenomen en op tuk.