Dag 16 - Zondag 19 juli - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu Dag 16 - Zondag 19 juli - Reisverslag uit Ucluelet, Canada van Paul Molen - WaarBenJij.nu

Dag 16 - Zondag 19 juli

Door: Sandra

Blijf op de hoogte en volg Paul

23 Juli 2015 | Canada, Ucluelet

Zondag 19 juli
Van Camping Salmon Point iets voor 09:45 uur vertrokken. Van Campbell River naar Courtenay om boodschappen te doen en camping te reserveren. Camping Green Point blijkt vol te zijn dus uitgekomen bij Camping Surf Junction. Vervolgens via Parksville naar de highway 4 richting Ucluelet. De Little Qualicum falls trail gelopen in 3 groepen aangezien we elkaar waren kwijtgeraakt. Bleek dat we met tussenpozen van ongeveer 5-10 minuten achter elkaar aan liepen. Watervallen vielen ivm de droogte wat tegen, totale duur van het loopje was ongeveer 2 uur. Wel een lekker tippeltje gelopen. Gestopt bij Cameron lake om wat te eten en te zwemmen.
Daarna doorgereden naar Cathedral Groves om aan beide kanten van de weg een lokaal regenwoud te bekijken met hele oude en grote bomen. Mooie plaatjes kunnen schieten van de giganten.
Doorgereden en bij Elise River gestopt. Deze rivier is zoals vele rivieren bijna droog, dus over de rotsen over en water gevonden. Van de rotsen vanaf een aardige hoogte naar beneden springen(6 meter in het diepe heldere water). Nick dacht ik kom toch ook maar na mijn middagdutje in de camper, en Paul nadat hij op een rots in het zonnetje had gelegen deed ook een sprong in het diepe, wel 3 dagen lang blauwe billen ivm de klap in het water vanaf 6 meter hoog.
Ondertussen was het ook al laat in de middag dus in de Camper en door kachelen naar Ucluelet. Daar waren we om een uur om 18:30 dus snel spaghetti gemaakt, eten en afwassen. Daarna in de hottub op de camping en de sauna. Met muntje kon je douchen en daarna alles voor de volgende dag besproken en afgestemd, een potje keezen toe(tussenstand Axel/Sandra 1, Linda/Paul 5).